Alla inlägg under oktober 2013

Av mymess - 11 oktober 2013 06:15

Min äldsta son som fyller tolv snart har bett om att få ett eget rum och att slippa dela rum med sin lillebror.
Eftersom vi inte har så många rum att välja på så fick det bli så att inomhusförrådet istället fick bli sovrum.
Jag passade samtidigt på att rensa och sortera rejält ibland sakerna som fanns därinne.
Två säckar med saker förpassades till sopstationen och en till stadsmissionen.
Det som blev kvar fick plats i en hylla på balkongen.
Sedan började jag riva bort lister och slipa tapetkanter.
Färg till väggen och clickgolv inhandlades och sedan satte jag igång att jobba.

Av mymess - 7 oktober 2013 06:04

Det här är min nya blogg.
Jag startade den för att min andra blogg har blivit så rörig och handlar om alldeles för mycket olika saker och nu vill jag ha en mer organiserad bloggsida som framförallt ska handla just om hur jag organiserar mitt hem eller rättare sagt hur jag SKA organisera i mitt hem,för just nu är även mitt hem väldigt rörigt.
Jag bor i lägenhet tillsammans med min sambo och våra fyra barn,så därför blir vårat hem väldigt stökigt på kort tid och det är det jag förhoppningsvis ska lyckas ändra på. Som det är nu måste jag lägga mycket tid på att plocka upp saker från golven varje dag och genom att skapa bättre förvaring och organisation vill jag i framtiden spara tid. Jag har tänkt att bit för bit,rum för rum gå igenom hela mitt hem under en lång period för att få det precis som jag vill ha det.
Ordning och reda vill jag ha:)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards