Alla inlägg under januari 2014

Av mymess - 24 januari 2014 22:34

Ännu ett rum i huset.
En pytteliten toalett som ändå är renoverad för inte alltför länge sedan.
Inte riktigt som jag skulle velat ha den men faktiskt okej ändå förutom den äckliga gula färgen på väggen över kaklet.
Här vill jag måla väggen ljusgrå och piffa till lite med småsaker.
En spegel med ram,fina handdukar,lite småförvaring och ett skåp under handfatet.
Förmodligen blir detta det enklaste rummet att fixa iordning...

Av mymess - 23 januari 2014 20:06

Här är nu inspirationsbilden för stora sonens blivande rum.
Blått som han önskade...

Av mymess - 23 januari 2014 20:05

Här är nu inspirationsbilden för stora sonens blivande rum.
Blått som han önskade...

[Bild]

Av mymess - 23 januari 2014 07:23

Försökte skriva ett blogginlägg och lägga upp flera bilder förut.
Dumt utav mig när den här bloggen 9 av 10 gånger raderar inlägget och fullkomligt vägrar lägga upp bilder.
Nu lyckades jag iallafall med en.
Det här är ett utav rummen på övervåningen i huset.
Lite jobbigt snedtak men mysigt ändå med trägolv,panel på kortsidan av väggen och ett pyttelitet fönster...
Det ska bli stora sonens rum och han vill att det ska vara marinblått.
Jag har inget annat val än att göra som han vill så inspirationsbilden kommer i nästa inlägg.
Vågar inte försöka lägga upp ännu en bild här för då raderas inlägget garantetat.
Det är lite tråkigt att man inte kan använda bloggen som man vill men desto fler inlägg blir det...

Av mymess - 23 januari 2014 07:22

Försökte skriva ett blogginlägg och lägga upp flera bilder förut.
Dumt utav mig när den här bloggen 9 av 10 gånger raderar inlägget och fullkomligt vägrar lägga upp bilder.
Nu lyckades jag iallafall med en.
Det här är ett utav rummen på övervåningen i huset.
Lite jobbigt snedtak men mysigt ändå med trägolv,panel på kortsidan av väggen och ett pyttelitet fönster...
Det ska bli stora sonens rum och han vill att det ska vara marinblått.
Jag har inget annat val än att göra som han vill så inspirationsbilden kommer i nästa inlägg.
Vågar inte försöka lägga upp ännu en bild här för då raderas inlägget garantetat.
Det är lite tråkigt att man inte kan använda bloggen som man vill men desto fler inlägg blir det...

[Bild]

Av mymess - 22 januari 2014 20:52

Jag har ju såklart en bild i mitt huvud över hur jag vill att skruttköket ska bli.
Inspirationsbilden är klar sedan länge...

Av mymess - 22 januari 2014 20:03

Sambo är inte längre sambo och har blivit med hus.
Ett pyttelitet gammalt hus på Öland.
Jag har fått äran att göra en makeover på hela huset bara det är så billigt som möjligt och jag älskar ju sådana utmaningar så detta gamla skruttkök ska storstädas och sedan kommer taket målas vitt och väggarna kommer också bli vita. Billig takfärg finns 10 liter för en hundring.
Skåpen kommer målas vita och luckorna kommer målas grå med lackfärg och skumgummiroller.
Kaklet syns inte på bilden här men det är brunt...äckligare kan det inte bli enligt mig så det ska bort och så har jag inte bestämt om det ska vara vitt kakel eller mosaik i vitt och grått.
Golvet kommer vara grå klinkerlaminat.
Det är billigt och lättstädat.
Spisen och kyl/frys är nu sjuttiotalare och de får stå kvar tills jag hittar begagnade men lite nyare vitvaror billigt.
Helt färgmässigt skulle jag vilja ha spis och kyl/frys i rostfritt stål men oftast är det ju vitt som säljs på blocket och isåfall duger det också.
Det som inte syns på bilden är att i vänstra hörnet närmast kameran så står en väldigt gammal och skruttig vedspis.
Det är den som värmer huset och det är ingen charmig gammal vedspis utan ett fult och rostigt vrak så finns det möjlighet att ta bort skräpet så skulle det vara trevligt att leta reda på någon fin gammal kamin istället.
Jag ser framför mig hur mysigt detta köket kan bli men också en herrans massa arbete.
Fast jag längtar tills jag får sätta igång.
Jag älskar gamla hus och detta huset har redan en hel del charmiga detaljer i lantlig stil och det är precis den stilen jag vill ha på inredningen.
Det ska vara mysigt och lantligt på landet:)

Av mymess - 7 januari 2014 07:25

Jag har sedan jag köpte den här tv-bänken av min granne för sex år sedan gått och tänkt på att jag "ska" måla om den men sedan har jag liksom bara skjutit på det så det har aldrig blivit av förrän nu.
Jag har alltid gillat formen och stilen på möbeln men den blå färgen och jag har liksom aldrig kommit överens.
Funderade ett tag på om jag skulle måla den svart men nu har den vita färgen vunnit och även om jag inte är klar ännu så är jag redan nu väldigt nöjd med resultatet.
Vilken enorm skillnad det blir med ljuset i vardagsrummet...
Har även ett cd/dvd-skåp ur samma serie (Malibu) och nuförtiden kan man köpa dessa nya i vitt men då cd/dvd-skåpet kostar ca 1000 kronor nytt så är jag rätt så nöjd över att jag kan måla det vitt på egen hand.
Tv-bänken i den här formen tror jag inte finns att köpa längre men den kostade över 3000 när den var ny och är av bra kvalite så den är värd att målas om och hålla flera år till...

Ovido - Quiz & Flashcards