Alla inlägg under mars 2014

Av mymess - 31 mars 2014 13:48

Nu är jag helt klar med mina skåp.
Tänk att jag bara betalade 250 kronor för så här bra förvaring! Då räknade jag inte med vad färgen kostade men jag köpte två små burkar färg (en vit och en blå) och blandade själv ihop till nyansen jag ville ha så jag har sparat pengar på så vis också.
Att bryta färg i butik är ju dyrt om man jämför så jag har sparat några hundralappar på färgen ändå. Nu har jag iallafall målat färdigt och jag är så nöjd med skåpen.
Här kan jag gömma allt som jag inte vill att barnen ska få tag i och låsa in det:)

Av mymess - 30 mars 2014 08:32

Igår var jag på stadsmissionen och hittade det här gamla skåpet.
Lite sprickor fanns på skåpet men de kunde jag slipa bort.
Eftersom skåpet är väldigt rakt och enkelt så ville jag måla det i en färg som står ut lite ifrån de vita väggarna så istället för att måla det vitt så blandade jag ihop färg i en gammal lingonburk och målade skåpet ljusblått.
Det syns inte så bra på bilden då min kamera är kass men man ser ju ändå att jag fräschat till skåpet åtminstone.
Tjingeling

Av mymess - 28 mars 2014 12:13

Idag har jag rensat ur städskåpet.
Det innehöll allt från färgburkar och verktyg till leksaker.
Det innehöll nästan vad som helst utom städgrejer helt enkelt.
Slängde ut allt,städade ur och sorterade allt i lådor.
Tillverkade en hängförvaring utav en vällingkartong och tapet som jag hängde på insidan utav skåpsdörren och som fungerar som förvaring för smala flaskor såpa m.m
Satte även fast en korg för dammtrasor och en söt väggdekor.
Nu är städskåpet lite roligare än igår minsann.

Av mymess - 21 mars 2014 21:23

Jag har planer på att varenda vrå i hemmet ska organiseras och göras mer hemtrevligt och lättstädat.
Än har jag en låååång bit kvar till det målet men idag har jag iallafall inhandlat lite förvaring för att få lite ordning bland sängkläderna i mitt lilla skåp,bland grejerna i städskåpet och på kläder i hallen.
Så här långt har jag kommit ikväll men nu tar jag paus tills imorgon eftermiddag eftersom jag jobbar i helgen och behöver vila.
Fortsättning följer...

Av mymess - 16 mars 2014 10:30

Har denna morgon pysslat lite i dotterns rum.
Wallies i form utav ett träd med fåglar och en liten räv åkte upp på väggen i hennes lilla lekhörna.
Hur länge de får sitta kvar utan att bli nedslitna utav små pillriga fingrar låter jag bli att fundera över men det blev lite mer färg i hörnet tillsvidare iallafall:)

Av mymess - 15 mars 2014 05:39

Mellansonens rum är nästan färdigfixat nu.
Skulle velat lägga klickgolv men känner att det inte är värt det utan istället ska jag köpa en stor matta att täcka så mycket golvyta som möjligt med.
Jag funderar också på att bygga en låda på hjul att ha under sängen till leksaker.
Jag klagar så ofta på stöket som blir här inne och det blir ju lätt att hålla iordning om man struntar i att sortera leksaker varje gång man städar utan bara kan ösa ned allt i en och samma låda.
En vägghylla över sängen är det också tänkt att få upp och lite tavlor men annars tycker jag att jag är färdig med rummet.
Julstjärnan i fönstret ska väl inte hänga där i mars månad heller förstås men den har ett så perfekt lagom kvällsljus så den har fått hänga kvar men när jag hittat en bättre lampa så byts den ut.

Av mymess - 12 mars 2014 09:51

Jag har nyligen gått med i en grupp på facebook som heter Återbruka mera.
Där hittade jag en bild på en lampa som någon hade gjort genom att måla på träskiva och såga ut för att sedan sätta fast julbelysning bakom och hänga upp på väggen.
Bra grej tyckte jag och letade upp en affisch som hade gått sönder men som jag sparat till något pyssel.
Klippte bort det som var trasigt och klistrade upp på en vit kartongskiva och så blev det en vägglampa till yngsta sonen:)

Av mymess - 10 mars 2014 13:48

Har målat och tapetserat en byrå idag.
Ikeas billiga byrå RAST som jag köpte ännu billigare begagnad på blocket fick sig ett lyft och andra handtag som jag snott från en annan byrå när den gjort sitt och inte gick att laga längre.
Detta gick fort och var roligt så det blir nog att jag använder överblivna tapeter till andra makeovers också.

Ovido - Quiz & Flashcards