Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av mymess - 6 augusti 2014 21:51

För ett tag sedan köpte jag ett akvarium på facebookloppis.
Yngsta sonen har varit väldigt intresserad utav hav,fiskar och speciellt hajar ganska länge, så en gång lovade jag honom att han skulle få ha fiskar hemma.
Så hittade jag då det här akvariumet för en hundralapp som kostar nära fyratusen i nypris.
Det är inget dåligt fynd det:)
Det var väldigt smutsigt och jag fick skura alger från glaset i säkert en timme men när det väl blev rent och fått nytt grus och vatten så kände jag att detta fynd nog är det bästa jag gjort.
När vattnet stått och snurrat ett tag och det blev dagen då vi skulle åka och köpa inneboende till plasklådan så var det en riktigt glad liten kille som sedan stod med näsan tryckt mot rutan...
Här är fyndet med sex stycken små platys och två små ancistrusbebisar i.
Jag gillar det så mycket att det får stå i vardagsrummet.
Växterna däri är för tillfället de ena levande växterna i vårat hem.
De utanför akvariumet råkade ta död på sig själva när vi var på semester...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards